SUHOOR CEREAL GRANOLA

Asssalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Teman-teman FB & Whatsapp & ig & blog!!
Saya nak perkenalkan produk baru keluaran Rashwealth ,
SUHOOR CEREAL GRANOLA
Baik untuk sahur : agar kuat berpuasa, mudah disediakan sewaktu mata sedang kelat, ringkas dan in shaa Allah kelihatan lebih sihat & lebih langsing pada Lebaran akan datang!
Pada kebiasaannya, sewaktu bersahur kan kita tak ada selera makan?
Kan? Kan? Kan?

 Akibatnya, sewaktu berpuasa kelihatan letih-lesu tak bermaya. Betul?
Cuba try produk baru kami khas untuk Ramadan,
SUHOOR CEREAL GRANOLA!
Belum buka order, saya dah terima beberapa pertanyaan!
So sekarang saya ambil pre-order, lah. Siapa cepat, dia dapat! ....

untuk anak-anak yang berumur 7 tahun
baru nak belajar puasa sesuailah sangat-sangat

Membantu proses penghadaman
dan membantu ibu-ibu yang merancang ingin
tambahkan cahaya mata
kerana

SUHOOR CEREAL GRANOLA
ada vitamin folic asid juga tau!!

Menarik ke idak

jom cuba satu

Apa yang menarik sangat dengan ?
SUHOOR CEREAL GRANOLA nie...
bahan-bahan yang terkandung

Adalah :-

         24 jenis bijirin
         Kurma
         Multivitamin
         Kismis
         Coco Powder
         Isolated Soy Protein
         Mineral
         Madu
        Oat
         Beras Perang
         Nestum

        Granola

(Granola ialah satu makanan sarapan dan makanan ringan yang mengandungi oat ,kekacang, madu atau pemanis )

Beli 7botol #suhoorcerealgranola dah layak jadi agen tau! 
1botol tu sendiri punya, yg lain jual la! Untung RM23 tau!! Taknak ke?? 😁😁
Dahla dpt harga jimat, habis jual 6botol tu dpt blk modal +untung runcit.. 
Restock lagi, cukup bulan, nak raya dah InsyaAllah dptla duit raya
 RM1k-2k..KALAU KORANG RAJIN USAHA, TAK MUSTAHIL BOLEH DAPAT RM4-5K!!!💪💪💪
Santai2 je jual CEREAL GRANOLA YG SEDAP LAGI BERKHASIAT NI!! 😃😃😃 SESUAI UTK SAHUR ATAUPUN SARAPAN.

Harga hanya RM108.00 sahaja
Berat ½ kilogram,kegunaan untuk 15 hari
Ingin mencuba boleh
Hubungi saya
Terima kasih

 Brown rice / Beras perang


Beras perang adalah beras yang tidak dikisar atau separuh dikisar, sejenis biji-bijian semula jadi lengkap. Ia mempunyai perisa sedikit berkacang, adalah lebih kenyal dan lebih berkhasiat daripada beras putih, dan menjadi tengik lebih cepat. Mana-mana beras, termasuk biji-bijian panjang, biji-bijian pendek, atau pulut, dapat dimakan sebagai nasi perang.


Cereal 24 grains / Bijirin


Kismis

khasiat daripada kismis juga boleh mengurangkan risiko strok dan melemahkan perkembangan penyakit-penyakit organ dalam badan.

Selain itu juga, kismis mengandungi fiber dan asid tartaric. Ia juga baik untuk kesihatan tulang dalam badan anda.

kismis mempunyai banyak khasiat pemakanan, serat, antioksidan, vitamin dan kalium yang merupakan nutrien penting untuk badan.



Dates /Kurma

Kurma boleh disimpan di dalam bekas pada suhu yang seimbang sehingga dua bulan untuk mendapat tekstur yang lembut. Selepas beberapa hari kurma akan bertukar dari warna kekuning-kuningan kepada warna perang gelap dan boleh siap sedia dimakan. Kurma juga seperti buah-buahan lain yang mengandungi banyak vitamin dan mineral dan amat berkhasiat untuk tubuh badan selain dapat mengembalikan tenaga yang hilang. Selain itu, kandungan kalori yang lebih rendah dalam kurma segar dan kaya dengan zat besi dan kalium menjadikan kurma bermanfaat untuk mencegah anemia, sembelit dan keletihan.
Buah kurma segar, seperti buah-buhan yang lain kaya dengan serat dan amat bermanfaat untuk kesihatan. Buah kurma adalah alternatif terbaik bagi mereka yang mengalami sembelit di mana buah ini bertindak sebagai julap. Disebabkan kandungan serat yang tinggi, sistem pencernaan mampu dibersihkan dan menambah baik sistem pencernaan. Selain itu, kurma juga baik untuk jantung dan melancarkan peredaran darah dalam badan.
Tenaga yang dihasilkan selepas mengambil kurma segar adalah lebih baik berbanding megambil gula ringkas. Kalium adalah salah satu daripada bahan mineral utama dalam menggalakkan sistem saraf yang sihat. Pengambilan kurma disebabkan jumlah kalium yang tinggi memberi pengaruh secara langsung ke atas sistem fungsi saraf




Granola

Granola adalah makanan untuk sarapan yang terdiri dari biji-bijian, oat, buah-buahan kering dan madu. Biasanya dicampur dengan susu atau yogurt sebagai sereal. Makanan ini sering dikategorikan sebagai makanan sihat yang baik .
Yang jelas, kandungan utama dari granola adalah oat dan kekacang, sehingga membuat granola mengandung serat yang tinggi. Serat yang tinggi dalam granola ini membuat granola bermanfaat untuk melancarkan pencernaan, mencegah sembelit, membantu kadar gula dalam darah, membantu menurunkan kadar kolesterol, dan membuat Anda kenyang lebih lama.

MADU

Kajian mendapati madu mampu menjadi agen yang mampu membunuh bakteria.[9] Ini kerana ketika lebah menyimpan madu dalam perut, akan terhasil satu protein digelar defensin-1 yang bertindak membunuh bakteria.[10] Ia mampu merencat pertumbuhan bakteria dan ini membolehkan madu dijadikan sebagai agen perawat luka menggantikan bahan kimia seperti iodin.[11] Kajian pembalutan madu (honey dressing) ke atas luka pesakit diabetes juga mendapati tiada perbezaan signifikan dengan cara pembalutan biasa menggunakan iodin.[12] Ini menunjukkan pembalutan madu sesuai untuk dijadikan alternatif selain menggunakan cara dresing konvesional. Madu juga dapat memulihkan luka dengan cepat.[13][14][15] Di dalam Al Quran telah tertulis madu boleh menyembuh pelbagai penyakit[5]


Multi vitamin sumber dari sayuran

Chia Seeds anti oxidant & fiber

Chia seed adalah satu pilihan makanan kesihatan yang sangat baik..
Hanya dengan 2 sudu besar akan memberikan..
👉 64% lebih tinggi potassium berbanding buah pisang
👉 2 kali ganda lebih tinggi anti oksidan berbanding buah beri biru
👉 41% keperluan serat harian anda
👉 5 kali ganda kalsium berbanding susu
👉 100% lebih tinggi Omega 3 berbanding ikan salmon
👉 3 kali ganda lebih tinggi zat besi berbanding dengan sayur bayam
👉 20% protin
👉 32% keperluan magnesium harian anda
Chia seed boleh diamalkan selalu untuk kesihatan yang lebih baik... InsyaAllah.
Chia seed juga antara bahan utama dalam SUHOOR CEREAL GRANOLA.


betapa baiknya SUHOOR CEREAL GRANOLA ni kan,
sumber semuanya dari makanan yang segar-segar belaka
dan sangat-sangat elok untuk kesihatan
banyak zat vitamin dan fiber

jadikan suhoor cereal granola sarapan pagi anda
Share&like

Comments

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI

Popular posts from this blog

Bawang Putih dan Bawang merah tidak boleh dicampurkan? Kenapa....!!!