KALAU AKU SEORANG JUTAWAN


CREDIT MR G



SURVEY:-
KALAU AKU SEORANG JUTAWAN


KALAU ANDA DIJADIKAN SEORANG JUTAWAN,
APA YANG ANDA LAKUKAN:-

1.      MEMBANTU KEDUA IBU BAPA
2.      MEMBANTU FAKIR MISKIN
3.      MENYEDIAKAN RUMAH ANAK –ANAK YATIM
4.      MENYEDIAKAN RUMAH ORANG-ORANG TUA
5.      MEMBAYAR ZAKAT
6.      MEMBELI  SEBUAH RUMAH BUNGLOW
7.      MEMBELI KERETA MEWAH
8.      MEMBERIKAN SEDEKAH
9.      MENYEDIAKAN  MASJID/SURAU UNTUK ORANG BERIBADAH
10.  KITA ENJOY

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha adalah waktu dhuha-Mu, keagungan adalah keagunan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, penjagaan adalah penjagaan-Mu, Ya Allah, apabila rezekiku berada di atas langit maka turunkanlah, apabila berada di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila sukar mudahkanlah, apabila haram sucikanlah, apabila jauh dekatkanlah dengan kebenaran dhuha-Mu, kekuasaan-Mu (Wahai Tuhanku), datangkanlah padaku apa yang Engkau datangkan kepada hamba-hambaMu yang soleh”.
Amin Ya Rabbal Alamin







Comments

  1. Biarlah tak jadi jutawan pun asalkan kaya dengan budi bahasa. Takut nanti bila jadi jutawan lupa pula asal usul diri kan. Tapi kalau dah rezeki, kita terima jelah. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah rezeki
      besar tapak tgn dihulurkan
      alhamdulillah

      Delete
  2. aammiin dan saya memang nak sangat jadi Jutawan...sebab orang Islam tak ramai jadi kaya dan bila tak ramai jadi kaya maka pungutan zakat pun kurang

    bayangkan 10 juta orang Islam jadi jutawan di Malaysia..agak-agak berapa boleh pungutan zakat harta setiap tahun....boleh la selamatkan ekonomi Malaysia sekarang ini..

    Doakan saya menjadi salah seorang Jutawan di Malaysia..

    Aamiin Ya Rabbil Alamiin.

    ReplyDelete
  3. Semoga dipermudahkan usaha ke arah matlamat yang diimpikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete

  4. Itu perkataan kalau. Perkataan kalau bermakna kemungkinan, will be or will never be. Kalau betul kita terjadi jutawaan betul ke kita akan buat. Kalau dapat buat adakah semuanya dengan cara terbaik. Yang menariknya dengan perkataan KALAU, kalau kita tidak berusaha untuk menjadi jutawaan perkataan kalau tetap menjadi kalau.

    Kalau umairah ads masa jenguk2lah blog saya, boleh kita tukar2 pendapat. Salam kenal.

    ReplyDelete
  5. kalau sy jutawan, sy nak buat semua kat atas tu kecuali no 6 😉 no 7 pula x mau keta mewah, nak beli keta impian. kalau keta mewah, nnt jd sasaran perampok 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi
      moga2 kita dpt menjadi jutawan
      dunia@akhirat
      in sya allah

      Delete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Sembang Santai mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare #casandra #nanoskinzfoudation
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI