KUCINGKU KUCINGMU



DALAM KENANGAN



Pada 2/1/2016 Sabtu
Kejadian berlaku sekitar 10.00pagi,


Ketika dalam perjalanan pergi  ke tempat kerja.
Lampu traffic light berwarna merah,tiba-tiba kami telah
Melihat seekor kucing yang cuba melintas jalan ,
kecian pada si kucing tu,
Lalu kami mengambil dan selamatkannya.
Alhamdullilah ,
Baik & manja sangat kucing tu, dan di beri nama Yenyen,
Kerana bulunya,
Yang cantik oren menawan.
Tetapi,umurnya tidak panjang.....
Semalam 21/1/2016 Yenyen telah mati.
Dibelit ular sawa......

Besar sungguh ular tu!!!


Nak buat macam mana !
Dah ajal Yenyen,
Sedih rasanya , bercucuran juga air mata dibuatnya.

Baru merancang nak beli sangkar dan perkakas Yenyen......
Apakan daya, Allah lagi sayang kan YenYen...



Moral of  the story sayangi lah haiwan peliharaan anda....
Jaga lah sebaik yang mungkin.
Jangan dibuang haiwan sesuka hati di tepi jalan,dia pun perlu kasih sayang
Daripada kita (manusia).

Rindu sangat pada YenYen,tiada lagi belaian manja.

Dari saya
Pencinta Kucing.

Haslinda Hassan Ali

 
Sekiranya anda tengah mencari barangan-barangan "PET"
boleh lah berkunjung ke kedai ini...
"RIMBA PET"
Harganya sangat-sangat berpatutan.
Kedai ni berdekatan dengan rumah saya,di Puchong.
Alamatnya disini  Kucing4sale.blogspot.my
40, Jalan Puteri 7/7
Bandar Puteri 47100 Puchong,
Selangor, Malaysia





Comments

  1. Alahai siyannya Lin.....
    Tak terdayalah kan nak lepaskan diri kalau dah sawa yg belit huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya sempat 3 minggu je...
      mmg dah ajal kan..
      huhu

      Delete
  2. Alahai kesiannya sekurang2nya Yenyen sempat diselamatkan dari mati kena langgar tapi kesian pulak nmati dibelit ular...

    ReplyDelete
  3. Kesian Yenyen tu... teringat 2 ekor kucing oren Zumal hilang tanpa khabar

    ReplyDelete
  4. Kesiannya... saya pun suka kucing...

    ReplyDelete
  5. la ular masuk umah ke? ciannya kat yenyen tu lah

    ReplyDelete
  6. di belit ular sawa? auhh...seram!

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Sembang Santai mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare #casandra #nanoskinzfoudation
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K
www.wasap.my/60126694148/womenpower

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI