Biodata untuk semua....

(Lukisan Dari Seorg Sahabat)
Kata-Kata Hikmat Dari Seorg Guru
(Terima Kasih Cikgu)
Kad Raya nie dah 20 tahun saya masih simpan lagi,
kerana dari pemberian seorg guru yang mengajar saya di sekolah  ketika  dahulu.



ASSALAMMUALAIKUM

 TAJUK :- BUKU BIODATA

Bercerita tentang Buku Biodata….

Dulu-dulu masa sekolah selepas habis SPM , masing-masing sibuk dengan buku biodata,kesana kemari  di tangan pasti ada satu buku.

Anda pernah buat macam tu tak?

Ya lah,pada zaman kita dulu Era 70an 80an 90an, masih belum ada teknologi yang canggih-canggih seperti hari inikan.

Buku ni, masih dalam simpanan saya untuk kenangan.(sweet memory)

Dah 20 tahun berlalu,kini saya ingin berkongsi dengan anda semua.

Jom kita terjah…

Kata-kata yang tertulis tu, menjadi sumber inspirasi …..

Bagaimana ingin berjaya di dalam kehidupan….

Alhamdulilah,

Sahabat-sahabat saya semuanya telah berjaya mencapai cita-cita mereka.
 Dan berbahagia bersama keluarga tercinta.

Amin




Comments

  1. memang seronok sangat bile teringat masa dulu2..Nur pun ade simpan lagi buku biodata...:-)

    ReplyDelete
  2. Dulu Nurul ade buku yg ala2 mcm diary tp takla personal sgt.. balik kg kalau baca tu, kelakar aje.. tp tak trfikir nk simpan, la ni dah hilang.. kalau ade, bg anak baca mesti dorang gelak.. eheheee

    ReplyDelete
  3. kalau ank2 yg baca mesti depa gelak sakan dgn tulisan mcm tu kan..hihi

    ReplyDelete
  4. seronok masa sekolah dulu.. dan sampai sekarang masih simpan lagi sebagai kenangan

    ReplyDelete
  5. Kita suka waktu sekolah..banyak memori..tapi tak adalah buku biodata..semuanya ada kat hati aje...he..he

    ReplyDelete
  6. Saya mula menulis diari peribadi sewaktu di tingkatan 4.. namun waktu tingkatan 5, saya kurang sikit menulis sbb sibuk prepare utk spm...
    Alhamdulillah.. smpi skrng masih disimpan.. ada kala bila dtg mood membacanya.. timbul sayu.. rindu zaman2 tu.. sungguh nostalgia lah Haslinda.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh.. terlupa pulak, tak habis lagi.. belakang diari tu ada biodata kawan2 yg saya suruh mreka tulis dgn tulisan tngn mereka sendiri waktu lepas peperiksaan akhir spm.. banyak boidata kengkawan ni.. yg paling sedih.. ada diantaranya yg dah kembali ke rahmatullah.. sedih bila tengok tullisan tangan mereka masih ada di buku diari tu...

      Delete
    2. kawan saya ada 3 org yg telah kembali ka rahmahtullah...
      semoga roh mereka di cucuri rahmat amin.

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Anak kakak boleh buat macam kita dulu tau Linda.

    Kad raya tu kalau cikgu yg memberi membaca N3 ini mesti terharu. Terasa sangat dihargai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasa seorg guru memang patut kita hargainya kan..
      Dengan Didikan merekalah kita boleh berjaya seperti sekrg kan..

      Delete
  9. dulu pun sy ada buku biodata... tak tahu letak mana dah.. byk kenangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak, masih simpan dan sekrg cuba share kenangan yg ada.

      Delete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI

Popular posts from this blog

Hari ini kami berusaha, esok kami tawan!!!