Sharing is caring

 Abah&Mak saya....Pic nie semasa kita org pergi ke Bukit tinggi masa tu si kecik yg ada dibawah tu,baru berusia 6 bulan sekrg dah nak masuk 3 tahun umrnya....
Nie Bapa&Mak mertua saya, pic nie masa kita org buat kenduri.....

Saya nak berkongsi di sini sayangi lah kedua ibubapa kita supaya bila anak-anak kita dah besar nanti dia org pun akan sayang pada kita juga.....Insyaallah dimana kasih sayang seorg anak dan ibu bapa tidak bole dipisahkan walauPUN sejahat-JAHATnya kita, DOA la utk mereka supaya kesihatan mereka dirahmati selalu.......

Hargai la pengorbanan mereka,dulu masa kita kecik2 siang malam mereka mencari rezeki utk membesarkan kita, sekrg nie, kita pula yg mencari rezeki siang malam utk membesarkan anak2 kita tak gitu kwn2......InsyaAllah rezeki tu ada dimana-mana dgn usaha kita sendiri bak kata pepatah "USAHA TANGGA KEJAYAAN" selagi kita hidup di dunia yg nyata ini selagi itu la kita kena berdoa siang malam minta pada ALLAH SWT supaya keluarga kita dirahmati selalu....Ini la hasil nukilan saya, Ibu Bapa amat-amat penting bagi saya dan anak-anak...Anugerah yg ALLAH SWT bagi nie tiada tandingannya......YA ALLAH berkati la keluarga ini dan rahmati kami jauhkan la dari sebarang kemungkinan.... PADA MU AKU BERSUJUD DAN PADAMU AKU MEMOHAN....AMIN

Saya bukannya seorg penulis, tapi sekadar ingin berkongsi rasa kasih syg seorg ank terhadap ibubapa,jadilah seorg ank yg menghormati ibubapa dan org2 yg lebih TUA dari kita kerana tanpa mereka siapa la kita kan...
fikir-fikirkan dan selamat beramal insyaallah....

Comments

Popular posts from this blog

Bawang Putih dan Bawang merah tidak boleh dicampurkan? Kenapa....!!!