Sah Kolesterol adalah disebabkan GULA!!






Dah lama nak cakap, tapi takut jugak kena hentam sebab kita bukan Doktor.
Kita pembantu klinik je (hihihi)

Tapi dah keluar statement dari KKM ni makin mudahlah kerja.

‘Betulkan yang biasa, Biasakan yang betul
yang Cik Lynn belajar
dalam Program ADO bersama Dr. Norman Norawi

Tu lah Cik Lynn Suruh Stop
"GULA PUTIH"
Makan minyak sihat #VCO (Virgin Coconut Oil)

NAmpak tak punca kolestrol tu datangnya
Dari mana?

Fikir-fikirkan lah

Mengapa kita perlu makan ubat kolesterol dan kaya kan
syarikat pengeluaran???


Selanjutnya ↪ Sini



Comments

  1. Alhamdulillah sekarang dah kurang ambil gula, minum air kosong kalau di rumah, nasi pun jarang makan tunggu orang belanja ja 🤭🤭🤭

    ReplyDelete
  2. Memang kurangkan penggunaan gula putih. Masak pun guna brown sugar

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati-hati dengan penggunaan brown sugar
      yg ditukarkan warnanya

      Delete
  3. Hhmmm tekak ni nak yg manis je selalu..

    ReplyDelete
  4. jika ada kesedaran ..maka ramai yang akan berhati-hati dalam pengambilan gula putih

    ReplyDelete
  5. akan cuba kurangkan lagi ambil gula yang tersembunyi dalam sos atau kicap, sebab memang jarang amik air manis atau kuih, lebih selesa minum air kosong selalu sesekali je baru minum air manis bila teringin

    ReplyDelete
  6. 3 serankai disebabkan gula
    Sebabtu orang diabetis juga mengalami masalah koleterol dan jantung.
    Amalkan gaya pemakanan sihat.

    ReplyDelete
  7. takut dan seramnya.. gula selalu ada dimana2.. tp kite mampu mengubahnya.. in sha Allah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik)
0126694148 (whatsapp)

Sebarang Pertanyaan Hubungi Cik Lynn

Jom Sembang Santai
Terima Kasih Berkunjung
#Gctea
#SFtea
#SFVco
#SFStevia
#Mineralife



TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.


ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
JAGALAH KESIHATAN SEIKHLAS HATI