Kologen VS Colostrum

Berterima kasih pada Pengasas Nano Centa Plus Colostrum
Chief Executive Officer at Rashwealth Group Sdn Bhd
Dato Razi'ie Gee

yang dapat menjimatkan pembelian cologen&susu&prebiotics
Kini 3 dalam 1
Anda tidak perlu lagi membeli satu persatu
ya ke tidak?

Bagus ke bagus?
Kajian menunjukkan bahawa 1 daripada 3 orang tidak mengambil sarapan di peringkat antarabangsa. Dengan Nano Centa Plus cara paling mudah dan berkhasiat utk bersarapan

Probiotik ialah makanan tambahan yang mengandungi bakteria atau ragi baik melekat pada dinding usus untuk menjadikan manusia kuat dan sihat. Ia menggalakkan kesihatan yang baik, menghasilkan keseimbangan dan membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik.

Kolostrum merupakan sejenis susu ibu yang dihasilkan pada akhir tempoh mengandung hingga beberapa jam selepas bersalin. Ia sangat bermanfaat bagi bayi

menghasilkan kolostrum, dimana ia tinggi akan kandungan immunoglobulin IgA, dimana dapat memelihara sistem gastrointestinal bayi dengan baik

Kolagen merupakan protein struktur utama di ruang luar sel dalam pelbagai tisu penghubung dalam badan haiwan. Protein ini paling banyak terdapat dalam mamalia[1] di mana 25% hingga 35% dari seluruh kandungan protein badan merupakan kolagen yang berfungsi sebagai komponen utama tisu penghubung. Kolagen tisu boleh bersifat tegar (tulang), mudah melentur (tendon) mahupun di tengah-tengah (tulang rawan) bergantung kepada kandungan mineralnya. Kolagen kebanyakannya ditemui di tisu perantara seperti tendonligamen dan kulit dalam bentuk gentian halus yang memanjang. Kandungan kolagen juga banyak pada korneatulang rawantulangdarahususcakera intervertebral dan dentin di gigi.[2] Ia juga berfungsi sebagai komponen utama endomisium tisu-tisu otot. Ia terdiri daripada satu hingga dua peratus komponen tisu otot dan 6% berat otot yang kuat.[3] Sel-sel fibroblast merupakan sumber kolagen yang kerap dikenalpasti.





Apa itu COLOSTRUM??
.
.
.
Colostrum adalah susu yang dihasilkan oleh kelenjar susu mamalia pada masa awal setelah melahirkan. Colostrum sangat penting bagi mamalia (termasuk manusia) karena mengandung Faktor Imunitas(Immunoglobulin/Ig), Faktor Pertumbuhan, (IGF-1, IGF-2) dan Nutrisi Lengkap.

Good Health Colosrum memiliki kadar colostrum lebih besar (13,5%) disetiap kemasannya sehingga memiliki kadar IgG minimum 2,25%, terbukti berdasarkan hasil penelitian dari laboratorium independen New Zealand.
.
.

Berbagai penelitian yang dilakukan di berbagai negara maju seperti New Zealand, Amerika Serikat, Australia, dan negara-negara di Eropamembuktikan bahwa mengkonsumsi colostrum secara teratur akan memberikan manfaat yang sangat menakjubkan bagi anak-anak & orang dewasa

Manfaat Colostrum:

* Meningkatkan sistem kekebalan tubuh (immunitas)
* Meningkatkan dan memperbaiki metabolisme tubuh
* Memperbaiki sistem regenerasi sel dalam tubuh
* Merangsang hormon pertumbuhan pada anak-anak
* Mencegah rematik, asam urat, dan asma
* Melindungi usus dan lambung (untuk penderita ambeien & maag)
* Membantu pembentukan otot, pembakaran lemak, dan baik untuk membantu program diet
* Menjaga kadar kolesterol dan menormalkan gula darah
* Mengurangi reaksi alergi
* Membasmi bakteri, candida, jamur, dan virus
* Meremajakan, menghaluskan kulit, dan mencegah penuaan dini
* Mengatasi radang sendi
* Memperbaiki sistem pencernaan & pernapasan
* Mempercepat penyembuhan luka dan trauma
* Mengandung anti oksidan
.
.



Nape muka cik abe tu nampak kusam,tak bermaya?
Tulang pun mcm rapuh sokmo
Moh abe amalkan
NANO CENTA PLUS COLOSTRUM

Nano centa plus colostrum

Tidak hanya utk wanita
Ia baik utk lelaki juga,tidak kira peringkat umur tua&muda

Kebaikan colostrum adalah dari susu segar yang luar biasa hasilnya,


Prebiotics baik untuk usus dan kologen yang bermutu tinggi...

Alhamdulillah satu formula yang baru

Pertama di Malaysia,hasil gabungan yang mantap.

Gabungan colostrum&collogen&probiotic sangat-sangat
membantu tahap kesihatan anda



graf menunjukkan pertumbuhan dalam tubuh
Perbezaan kolostrum lembu VS Susu lembu biasa
Manfaat Kolostrum


4 SUMBER UTAMA KOLAGEN
=========================

ramai tau nama. tak pun tau minum je.
tapi tak ramai tahu sumber nya. takpe. harini kte belajar Cik Lynn pecah sikit rahsia.

sebelum beli colagen, pastikan sumber die dari mana. marine collagen, bovine collagen atau porcine collagen

1. Kolagen Ikan (Marine Collagen)

ramai dok ingat marine collagen ni dari rumpai laut. which is definitely WRONG! teeeeettttttt
marine kolagen adalah kolagen yang di ekstrak dari kulit atau sisik ikan contohnya ikan tilapia, ikan merah. kenapa ikan? sebab kolagen yang terhasil hampir mirip dengan kolagen badan manusia.

lagipun ia tidak terdedah kepada bahan kimia. dan ikan ikan ini hidup di laut dalam yang bertekanan tinggi. bahasa mudah, tahan lasak dan free radicals

lagi cenggini
kesan penyerapan marine collagen pulak adalah paling optimum berbanding kolagen lain. status pun konpem halal sebab dari ikan kan? 


2. Kolagen Lembu (Bovine Collagen)

di ekstrak dari tulang, tulang rawan dan kulitnya. struktur bovine collagen jugak agak mirip dengan struktur manusia.

ia halal. tetapi tidak semua kerana status penyembelihan kekadang diragui setengah orang.

3. Kolagen Khinzir (Porcine Collagen)

tak ramai tau kan?
kak leha harap yang muslim, lepas baca ini berhati hati membeli. tanye kaw kaw sumber collagen yang digunakan pada penjual nanti.

kenapa porcine?
sebab sumbernya lebih murah dari ikan mahupun bovine. sebab tu kat pasaran ade yang murah ade yang mahal. kerna sumbernya berlainan.

oleh itu kte sebagai pengguna ataupun pembeli kene bijak buat pilihan yang bersesuaian.

kesilapan para pembeli.
ramai nak murah tapi tak selidik betol kandungan dan sumber yang digunakan oleh produk. lagi lagi yang beli online. check betol betol dan pastikan halal dari JAKIM.

4. Kolagen Buah Buahan atau Tumbuhan

ramai tergoda dan ternoda.
namun kisah benarnya, TIADA KOLAGEN di dalam tumbuhan mahupun buah buahan.

jadi, jika ade penjual yang mengatakan produk mereka 100% buah buahan atau tumbuhan. itu semua propaganza, propaganda, propa tipu daya! tiada yang benar melainkan propa bohong je

cuma.
setiap buahan mahupun tumbuhan mempunyai vitamin, zat dan minerals. that things yang dapat membantu meransang penghasilan collagen dalam badan. in that case, ia bole diterima pakai

but again.
kalo kata ade collagen dalam buahan dan tumbuhan, itu salah fakta bin kesilapan

Jadi lepas ni, sebelum beli collagen.
tanye dulu dari mane sumbernya. barulah barokah hasilnya.

belajar sesuatu?
share jika bermanfaat

#kisskissmattelipstick

#suhoorcerealgranola 
#nanocentaplus

=======================

UTK RESPON PANTAS 

 WHATSAPP “NAK NANOCENTAPLUS" SEND TO 012 6694148
 WHATSAPP “NAK NANOCENTAPLUS" SEND TO 012 6694148


BERAPA HARGA SEKOTAK NANO CENTA PLUS SINI

LIKE&SHARE


Comments

  1. comel pengasasnya... memula sy igt ia susu utk kanak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. nano centa plus colostrum sesuai utk
      semua peringkat umur,sangat-sangat berkesan

      Delete
  2. kalogen untuk lelaki ok juga kan..

    nanti muka licin macam muka perempuan hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. muka licin cantik&tulus mulus...
      dan kesihatan pun dijamin lebih sihat
      dari biasa

      Delete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Bersembang mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI