Assalammualaikum


Assalammualaikum
Salam Sejahtera
Salam Dhuha
Salam Jumaat


Jadi ahli bisness bukan semudah
"saya menjual, awak membeli"
.
.
Tapi lebih daripada tu. Awak nak beri apa sebenarnya pada orang. Jangan fikir apa yang awak nak, awak akan dapat dengan jualan awak. Tapi awak perlu jelas matlamat awak berniaga untuk apa. 
.
Untuk ubah hidup keluarga, untuk hidup selesa? Apa sekarang kehidupan awak yang Allah beri tu tak cukup? Kurang selesa? Itulah tanda hati tidak bersyukur.
.
.
Berniaga bukan sekadar jual beli, bukan sekadar penuhkan periuk nasi di dapur tapi berniaga dengan tujuan nak memberi bantuan menggunakan tenaga, kepandaian dan bakat yang kita ada yang dikurniakan Allah swt untuk kita tolong memudahkan urusan orang dari segi masa, tenaga dan komitment. Sebab mereka takda bakat macam kita atau mereka malas nak rajin macam kita atau mereka tak tahu nak selesaikan masalah macam mana. Sebab tu kita wujudkan produk kita untuk beri bantuan kepada permasalahan mereka. Contoh jual nasik lemak. Kita nak jual sebab kita nak teruskan hidup kita atau kita nak duit banyak, sebab tu kita berniaga atau kita nak tolong orang sebab diorang tak reti buat nasik lemak sedap macam kita buat atau kita nak tolong mudahkan mereka pergi kerja tak perlu sediakan sarapan susah-susah. Hanya semudah beli je. Faham tak saya maksudkan apa kat perenggan ni?
Bukan berniaga buka gerai aku mahu cari sesuap nasi hari ni semoga ada rezeki untuk aku. Tidak. Itu adalah salah faham sama sekali. Rezeki kita selalu ada. In Shaa Allah.

.Ftr untuk ummah. Jom bantu saya sebarkan ftr. Lagi cepat lagi bagus. Lagi laju kesedaran bagi yang masih tidur lena. Hidup perlu pantas, sepantas masa zaman akhir ni..
Credit by Nora Yusof
#copypaste

Comments

  1. perkongsian yang bagus...memang sangat bermanfaat..in shaa Allah

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Sembang Santai mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare #casandra #nanoskinzfoudation
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K
www.wasap.my/60126694148/womenpower

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI