Cukai pendapatan






Jenis Pendapatan





Pada amnya pembayar cukai dikehendaki membayar cukai atas semua jenis pendapatan yang diperoleh, iaitu:

Perniagaan atau profession
Penggajian
Dividen
Faedah
Diskaun
Sewa
Royalti
Premium
Pencen
Anuiti

Lain-lain


Dah baca baru faham tentang cukai
Anda juga boleh klik  ~~Hasil.Gov.My~~ sini untuk info selanjutnya...
Terima kasih



Comments

  1. banyak gak cukai yang dikenakan...ini belum masuk cukai yang nak kena bayar kat PBT lagi macam cukai pintu etc dan tak lupa juga GST...tapi bak kata pemimpin kita, kita kena bayar cukai bagi menunjukkan semangat patriotisme...hahahahha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Apa yg kakak agak terkilan sebagai kakitangn swasta kami bayar sama macam kakitangan awam tapi benefit diberi selalu pada kakitangan awam aje, macamlah kami ni bukan pembayar cukai dan tak mengundi... (marah jugalah kakak ni Lin hihi...)

    ReplyDelete
  3. banyak cukai yang perlu dibayarkan..hmmm

    ReplyDelete
  4. dah bayo cukai dan dah dapat refund pun hehehhe

    ReplyDelete
  5. mcm mcm jnis cukaii yg nk kene di byar..mmmm..

    ReplyDelete
  6. Bayo jngn tak bayo... nanti kena cari lagi susah huhu... :)

    ReplyDelete
  7. Wajib bayar cukai niiiiy, huhuhu! Tak bayar habis la, ditolaknya gaji sedebuk pulak tu..Hukhuk! Menangis..

    ReplyDelete
  8. Pening dgr pasal cukai.. huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Sembang Santai mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare #casandra #nanoskinzfoudation
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI