Kotak Hitam berwarna Jingga.


Tak habis-habis nak "Reformasi"?
Kenapa lah dia nie suka beno "Reformasi"?

 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalammualaikum

KOTAK HITAM

Apa itu Kotak Hitam?


Kotak Hitam adalah dalam bentuk pepejal,
(Perakam suara dan data).
Kotak Hitam biasanya berada di bahagian ekor pesawat,
Supaya ia lebih selamat sekiranya berlaku kemalangan.

Data Terakam:-
-         25 jam maklumat penerbangan
-         2 jam audio dari kokpit
-         2 jam mesej digital

Skin dan Papan kawalan
-         Merakam lebih 3,000 parameter seperti kelajuan angina,altitud,prestasi enjin dan kedudukan kepak sayap dan kemudi

Ketahanan nahas udara
-         Bod memori perakamnya dilindungi oleh selongsong logam yang dapat menahan impak bersamaan 3,400 kali tarikan gravity dan suhu lebih 1090 darjah celsus.

Biasanya Kotak Hitam  bersaiz kotak kasut, berat sekitar 10kg, dan warnanya masa kini adalah warna jingga

Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat,sekian terima kasih.




            

Comments

  1. ni namanyer bodoh x bleh diajar T___T

    ReplyDelete
  2. tu la..adeh dah ni masuk ke dua saya jumpa orang tak tahu kotak hitam tu warna oren..adehhh la..sebelum menulis tu cari le info kann..emmm..emmm wat malu sendiri je tuu

    ReplyDelete
  3. asrul ni kekadang saja provok je.. kita tahu dia bukan spontaneus pun... kes belalang dikatakan lipas... mh 17 dikatakan mh 370... ni pasal kotak pulak.. haha... tumpang kak raudzah senyum :)

    ReplyDelete
  4. jemput join giveaway eda.,
    giveaway ni tamat 31/07/2014

    http://eurukaseven.blogspot.com/2014/06/giveaway-teka-wajah-eda-by-blogger.html

    ReplyDelete
  5. kalau tak silap asrul ni akaun parody kan?
    jemput singgah blog ye.
    www.kaio.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg ramai kata parody jer
      saja nak glamour kot hihi

      Delete
  6. Kata bodoh kang marah hehee... :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI

Popular posts from this blog