Wanita Suka Membeli Belah ?


Tabiat membeli-belah seringkali dikaitkan dengan wanita. Ada yang menganggap ia sebagai satu terapi untuk hilangkan tekanan, melapangkan fikiran, memberi kepuasan diri, menggembirakan hati di kala sedih dan juga ganjaran sekiranya mereka berjaya dalam sesuatu perkara.

Kami kongsikan beberapa sebab mengapa anda TIDAK perlu membeli -belah atau menghabiskan wang tanpa sebab.  Klik Sini....

   FAKTA:-

- MEMBELI KETIKA BOSAN

- MEMBELI KETIKA EMOSI TIDAK MENENTU

- MEMBELI KETIKA BERCUTI

- MEMBELI KETIKA JUALAN MURAH

- MEMBELI UNTUK 'MASA DEPAN'

Walau apa pun alasan anda untuk membeli-belah, pastikan anda tidak keterlaluan dan hanya membeli apa yang diperlukan sahaja bagi mengelakkan pembaziran. Ini kerana 'terapi' ini mampu menjadi tabiat buruk jika anda membeli-belah tanpa arah tujuan atau sekadar suka-suka.

Comments

  1. Membeli belah memang sgt menyeronokkan...i like...
    Tapi..jgn lah sampai membazir atau membeli brg2 yg tidak diperlukan..

    ReplyDelete
  2. sy suka membeli bila duit tak dak...lps tu tak jd nak mmbeli....kempunan la...bila ada duit, rasa syg pulak nak guna...huhu....slalu byk spend untuk makanan la....hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh berjimat kan...kalau bab mkn saya pun tak kisah mahal
      pun sanggup beli janji sedap..

      Delete
  3. puteri kalau shopping pun beli barang yang diperlukan je, tapi bab membazir tu selalunya membazir kat kedai buku...hehehe

    ReplyDelete
  4. yang fakta tu sya setuju..bkan stakat wanita lelaki pun sama..
    tapi jngan sampaimembazir..but the best erapi..tapi yg sakitnya duit la he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe agaknya kalau lagi byk duit,
      lagi byk benda kita nak belikan..

      Delete
  5. Shopping ni terapi kita..he..he.

    ReplyDelete
  6. Suka juga... Terutama time keje byk..sbg terapi stress ..

    ReplyDelete
  7. Lelaki pun suka shopping juga.. :D :D

    ReplyDelete
  8. itu sebenarnya menjadilumrah mereka..tapi sebenarnya kekadang tanpa kita sedari ada lelaki yang lagi kuat bershopping dari wanita...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. shopping ni mmg sinonim dgn wanita tapi ad jgk kan lelaki kaki shopping...hihihihihi shopping untuk manfaat takpe..tapi pandailah agak2 supaya xmembazir

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI

Popular posts from this blog

Bawang Putih dan Bawang merah tidak boleh dicampurkan? Kenapa....!!!