Resepi Soto Turun Temurun

Ramuan utama saya guna,perencah soto demuara , ari tu pergi ke kedai pak lang
di puchong terbeli perencah nie dan bermula la menu utama Bihun soto,nak jadikan
cerita saya pun tambah lah :-
 Bawang  kecik 8 ulas
 Bawang putih 5 ulas
 Lengkuas
 Serai
Bahan2 tersebut saya tumbuk pakai lesung batu nak lagi ori la katakan dan kemudian,
saya tumis dengan perencah soto de muara tu....nak lagi uummpph katanya....

bermula la episod merebus:-

 bahan2 yg ditumis tadi sudah direbus dengan ayam
Bahan-bahan lain :-
Bihun sebungkus dicelur sehingga lembut
Taugeh dicelur
Daun sup
Bawang goreng
Kicap yg sudah dicampur dengan cili api, tumbuk sampai lumat (baru la pedasss)
Garam secukup rasa

Mudah dan cepat jimat waktu kan....
Selamat mencuba
Keterangan lanjut ada di sini :-
http://demuara.blogspot.com/

Comments

  1. oh senang je buat soto ni kan.boleh buat menu open house ni. :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Bertugas Di
Klinik Metro Medics Section 26 Shah Alam (Misi Lynn)
Tel No :- 03-51915193 (Klinik) / 0126694148 (whatsapp)
Fax No :-03-51032611
Sebarang Pertanyaan Mengenai Ubat-ubatan
Dan Percutian Saya Boleh bantu anda...
Juga Berkongsi Maklumat Yang Terkini
Jom Berbual/Sembang Santai mengenai
#gctea #nanocentapluscolostrum #suhoorcerealgranola #clenztox
#peetayaskincare #casandra #nanoskinzfoudation
Stokis Berdaftar Di Rashwealth Group - RS119896
SSM:- SA0392778-K

TERIMA KASIH SINGGAH DI SINI...
لا إله إلا الله محمد رسول الله
LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.

ILMU PANDUAN HIDUP
ILMU ITU PELITA HATI
MENCARI KEBAHAGIAN HIDUP
BERNIAGALAH SEIKHLAS HATI