Posts

Showing posts from August, 2013

AddThis Chrome Extension

Adinda TMJ, Tunku Jalil Sangat Friendly & Bergaya

cuba jgn beli produk sejuk beku&sos dari thailand

Image
https://www.facebook.com/kementeriankesihatanmalaysia

Hasil dari kajian daripada DNA terdapat unsur-unsur  daging KHINZIR dan bahan kimia
yg boleh mengakibatkan kanser perut.
Jagalah kesihatan anda

dia berlakon jer kot

Jom kita bantu adik nie...

Image
"Dia (Muhammad Iqram) tidak pernah mengadu sakit, tetapi selalu rasa gatal kerana daging yang tumbuh itu bertindih-tindih dan berkumpul..."

Hampir seluruh anggota badan adik Muhammad Iqram Hashim ditumbuhi daging baru selepas peristiwa badannya melecur akibat terkena percikan api kira-kira 2 tahun lalu.

Marilah sama-sama kita membantu adik ini. Hulurkanlah seberapa yang anda mampu. Sesungguhnya harta kita tidak akan berkurang jika membuat jariah.

naik motor dengan penuh perasaan!!

Image
hati-hati dijalan raya...
jgn merempit tau,bahaya tu?

Doa Solat Dhuha (Lyric) - Unic

SUCIKAN LAH PENCARIAN KU
KECANTIKANNYA KECANTIKANMU
KEINDAHANMU
KEKUASAANMU
KEBESARANMU

Mendeka ke atau MERDEKA?

Image
Dulu-dulu masa zaman bebdk selalu nyanyi cam nie....!!!
Tanggal 31 bulan 8  57
Mendeka ! Mendeka ! Mendeka....
sambil pegang Bendera Malaysia,
masa tu tak faham lagi apa ertinya Merdeka...
sekarang nie bila anak-anak kat rumah
menyanyi lagu Merdeka
saya pulak yg betul kan lirik tu,
Merdeka la, bukannya Mendeka.....hihi,
mana la perginya kuah, kalau tak tumpah ke nasi kan,
rupa-rupanya perkataan mendeka tu tak lekang
dek usia....masih ada lagi, sampai la nie.....
Walau bagaimana pun SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA
tanggal 31/8/2013 yg ke 56 tahun....
pejam celik pejam celik dah 56 tahun kita MERDEKA....
Moga-moga dirahmati dan diberkati
Insyaallah
Lagu nie yg menjadi pilihanku kini dan selamanya...
AL-Fatihah buat TUNKU ABDUL RAHMAN DAN SUDIRMAN HAJI ARSHAD


Tegar dulu dan Tegar Sekarang

Image
Dulu menjadi seniman jalanan
Sekarang menjadi seorg seniman yg di sanjung tinggi....

Rezeki yg Allah Swt bagi terlalu besar,
dari miskin menjadi seorg kaya raya
belajar bersyukur dengan apa yg ada sekrg.....
moga-moga dapat apa yg kita hajatkan....
Insyaallah,
suatu hari nanti mana tahu, kita pun boleh menjadi seperti
adik tegar nie kan....!!!
Usaha tangga kejayaan.

Hutang dulu dan sekarang

Image
Hutang wajib dibayar walaupun tidak dituntut
(Surah AL-Baqarah ayat 283)
Walaupun anda akan menjadi miskin dengan
membayar hutang lebih baik daripada mati dalam hutang....
Ingat mengingati semasa kita hidup, moga-moga
dirahmati dan diberkati oleh Allah SWT.....
Kekadang menjadi lumrah kehidupan, hutang yg sudah dihalalkan pada
yg tidak membayarnya, mereka menjadi ALPA dgn rentak kehidupan sekarang....
Sesungguhnya Syurga tu la tempat kita suatu hari nanti
Insyaallah.....

Aiskrim Pilihan....

Image
Dulu-dulu, aiskrim nie la yg dibeli di kantin sekolah...
sanggup tggu beratur panjg
yg nie pula dulu-dulu masa zaman
bebudak harga baru 0.10 sen aje.....
zaman sekarang yg nie harga boleh tahan ....

Yg mana satu pilihan anda, dulu-dulu atau sekarang
Yg penting Nostalgia, tak makan dek zaman
mmg tak boleh dilupakan......!!!

Tahniah sahabatku berkekalan hendaknya....

Image
Sudah tertulis jodoh di tangan tuhan
semoga korang berbahagia hingga akhir hayat
bak kata perpatah:-
Ikan di laut asam didarat
didalam periuk bermuafakat
Selamat Pengatin Baru Razak&Erin


A failed marriage proposal of an Indian Boy...Watch what happens at last

WARNING!!!! If you take photos with your cell phone Must see

The Marshmallow Test

Image
Selama 15 minit diorg dikurung didlm bilik berseorgan dan diletakkan marshmallow
di hadapan bebdk nie...
Arahan utk budak2 nie, tak boleh makan marshmallow tu,kalau makan tak dapat hadiah special....
Ada yg makan ,
Ada yg buat main-main,
Ada yg geram tak dapat makan,
Ada yg duduk diam2 ikut arahan,
Macam-macam perangai kita dapat tgk Aksi budak2 tu,
Umur dlm lingkungan 4-9 tahun....
Hasil dari kajian ini mana yg makan Marshmallow nie bila diorg remaja majoriti
ada yg bermasalah...
yg tak makan tu,berjaya dalam kerjaya....
Baguskan TEST NIE,elok utk IQ
budak-budak.......
Kadang-kadang , saya ada juga buat kat anak saya yg berumur 3 tahun
kurung dalam bilik gelap,kalau dia menangis-nangis
tak henti-henti....
nak bagi dia takut sikit la ....
alhamdullilah hasilnya berjaya,bila keluar dari bilik gelap tu,dia terus diam dan
secara logic nya memang berkesan juga untuk dia bila bersendirian....
dia jadi berani di bandingan kan dengan
kakaknya yg berumur 8 tahun.....
Memang berkesan utk daya…

SELAMAT PENGANTIN BARU

Image
Selamat Pengatin Baru buat sahabat ku...

abd razak&yusrinawati
semoga berkekalan hendaknya hingga ke akhir hayat
24/8/2013
tggu kunjungan kami esok...
Tahniah
(teringat lak masih sek dulu2....)

RADIO ANTIK

Image
RADIO NIE MASIH BERFUNGSI LAGI TAU....??!! walaupun radio nie dah sakit siap dressing lagi tu, tapi dia masih bernyawa... dia la teman di office , dia la teman mengantuk di kala kerja terlalu byk membuak-buak... saya tak buang radio nie, sebab atas peninggalan seorg sahabat.... walaupun sahabat saya tu dah lama berhenti kerja diklinik tempat saya bekerja nie, masih ada lagi radio nie..... TERIMA KASIH atas peninggalan dan pemberian mu wahai sahabatku.... Hargai la, persahabatan kita, walau jauh sekali mana pun, namamu tetap di hatiku... Doaku utk mu......

Demam Selsema/Flu

Image
TANDA - TANDA BAHAYA PENYAKIT DEMAM SELSEMA - Kesukaran bernafas,bernafas laju bibir jadi kebiruan - Batuk berdarah atau kahak bercampur darah - Sakit dada yang berterusan - Cirit-birit atau muntah berterusan - Berkelakuan pelik,keliru,kurang sedar,sawan - Demam berterusan melebihi 3 hari atau kembali demam selepas 3 hari sembuh daripada demam - Pening apabila berdiri atau kuran membuang air kecil PANDUAN PENJAGAAN DI RUMAH PENYAKIT DEMAM SELSEMA - Etika batuk - menutup mulut&hidung ketika batuk dan bersin dengan menggunakan tisu dan membasuh tangan dengan air dan sabun.Tisu hendaklah dibuang ke dalam tong sampah - Tingkatkan penjagaan kebersihan untuk semua,mencuci tangan sebelum makan,selepas ke tandas/batuk... dengan sabun dan air atau pembersih beralkohol . - Jangan berkongsi peralatan peribadi - Penghuni yg sakit digalakkan untuk berada sekurang-kurangnya 1 meter dari yg lain - JIka penghuni yg sakit perlu keluar dari rumah dinasihat…

Demam Denggi

Image
kenyang dia makan darah kita kan...
sumber sebagai hiasan google.com
TANDA-TANDA BAHAYA PENYAKIT DEMAM DENGGI 

Kerap Muntah , Sakit Perut, Pening atau rasa gelisah, Pucat ,rasa sejuk bila kulit disentuh, Sesak Nafas, Pendarahan :- tanda tompok merah pada kulit, pendarahan hidung dan gusi, muntah darah, najis berwarna hitam, haid yg banyak @ pendarahan dari faraj,

PANDUAN PENJAGAAN DIRUMAH, PENYAKIT DENGGI

berehat secukupnya banyakkan minum cecair seperti susu,jus buah-buahan minuman isotonik & air barli.... minum air kosong sahaja tidak mencukupi :-
makan ubat demam seperti paracetamol mengikut arahan doktor - sponge atau lap badan dengan kain basah bagi mengurangkan suhu badan (jangan guna ice)
jika boleh guna ubat nyamuk atau kelambu untuk mengelakkan gigitan nyamuk -
cari dan musnahkan tempat-tempat pembiakan jentik-jentik nyamuk aedes di dalam dan luar rumah, sekiranya anda demam panas dan sakit kepala …

Tidur la secukupnya...restkan minda

Image
kadang-kadang memang tak cukup tido semenjak dah ada anak nie... tapi apa kan daya kita sebagai seorg ibu kena lakukan tanggung jawab demi anak2...

Jalan-jalan di Vietnam

Image
https://www.facebook.com/HasLiyndaUmaiRahBeAuty
 InsyaAllah bulan 3 tahun depan, saya akan pergi lagi ke Vietnam
 Packcage RM1290 (3 hari 2 malam)
 termasuk tiket kapal terbang pergi dan balik AIR ASIA (makan disediakan  dalam flight)
 hotel dan makan minum disediakan disana,
 berminat  sila contact saya bayaran ansuran ....
 Deposit rm200
 Bulanan rm150
PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG

Resepi Soto Turun Temurun

Image
Ramuan utama saya guna,perencah soto demuara , ari tu pergi ke kedai pak lang
di puchong terbeli perencah nie dan bermula la menu utama Bihun soto,nak jadikan
cerita saya pun tambah lah :-
 Bawang  kecik 8 ulas
 Bawang putih 5 ulas
 Lengkuas
 Serai
Bahan2 tersebut saya tumbuk pakai lesung batu nak lagi ori la katakan dan kemudian,
saya tumis dengan perencah soto de muara tu....nak lagi uummpph katanya....

bermula la episod merebus:-

 bahan2 yg ditumis tadi sudah direbus dengan ayam
Bahan-bahan lain :-
Bihun sebungkus dicelur sehingga lembut
Taugeh dicelur
Daun sup
Bawang goreng
Kicap yg sudah dicampur dengan cili api, tumbuk sampai lumat (baru la pedasss)
Garam secukup rasa

Mudah dan cepat jimat waktu kan....
Selamat mencuba
Keterangan lanjut ada di sini :-
http://demuara.blogspot.com/

Resepi Ikan Bakar portugis...

Image

Kasut ke Burger

Image
agak2nya yg mane paling best... kalau mkn burger tu bila bole habis yea? kalau pakai kasut tu berapa org bole masuk ke dalam tu....

Smurf Vs Malay

Image
Hari ahad lepas, bawa ank2 gie Alamanda PutraJaya tgk Smurf Vs Malay mmg happy sesgt kelakar giler...!!! kalau korang nak tgk org2 smurf cakap jawa pun ada...hehehe,seronok betul ank2 tgk cerita tu,lebih2 lagi suara si zizan... rasa2nya mcm nak tgk lagi la kartun2 yg cute meuit tu,comeyyy sesgt...

5 benda yg tersembunyi

Image
cuba cari 5 benda yg tersembunyi di dlm gambar nie, bila dah tengah hari cam gini mata mula la, mengantuk jadi ini la caranya utk membaik pulih mata... hehehe.... selamat mencuba!!!

Teknik mencari muka surat Juzuk AL-Quran

Image
Cara mudah mencari muka surat dlm Quran..!!! Mari Kita Cuba....! Al-Quran adalah peninggalan Rasulullah kpd kita semua umatnya. Ada 2 benda yg Nabi Muhammad s.a.w tinggalkan kepada kita iaitu Al-Quran dan juga Sunnah utk kita semua amalkan. Berapa kali korang baca Al-Quran sehari? 1 kali? 2 kali atau dalam solat sahaja? Pahala paling senang nk dapat adalah melalui pembacaan Al-Quran kerana setiap huruf diberikan 10 pahala, tambahan pula Al_Quran adalah kalam Allah (dtg daripada Allah sendiri bukan diciptakan manusia) Tip yg nk kongsikan ni adalah cara utk menghafal muka surat setiap juzuk Al-Quran. Memang menakjubkan kerana hanya dengan menggunakan formula matematik ringkas, kita dapat tau muka surat setiap juzuk Al-Quran. Jom sama2 kita belajar... Contoh 1 Jika anda ingin mengetahui Juzuk 5 di halaman ke berapa: 5-1 = 4, 4 perlu didarab dengan 2 jadi 4 x 2 = 8 Letakkan no 2 selepas jawapan. Jadi, juzuk 5 adalah pada halaman 82 Sekarang lihat pada Quran dan anda akan lihat Juzu…

Amalan yg mulia

Image

Sinar pagi balik bandar

Image
Esok, 15 Ogos 2013, jam 4 petang, jom kita ramai-ramai bertemu mesra bersama Krill, SY dan KE di R&R Rawang Arah Selatan sempena SINAR PAGI BALIK BANDAR!! Klik di http://bit.ly/14JA1jn

"HATI-HATI DI JALAN RAYA"
 Moga-moga selamat sampai ke destinasi yg dituju

Rahsia surah AL-Kautsar

Image
RAHASIA SURAH AL-KAUTSAR>>>
BISMILLAHI RAHMANI RAHIM

INNA A'TTOINA KALKAUTSAR 
FADSALLILI ROBBIKA WANHAR
INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat dan diturunkan di makkah dan bermaksud sungai di surga.kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati nabi muhammad kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi yaitu anak lelakinya ibrahim dan bapak saudaranya abu thalib.

Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini boleh di amalkan:-

♥baca surah ini ketika hujan turun dan berdoa, mudah-mudahan allah s.w.t memakbulkan doa kita.

♥jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosokan di Leher, insya allah akan hilang dahaga

♥jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak sapukan air mawar yang sudah dibacakan sura…

KISAH LEMANG

Image
AS SALAM
Semalam saya ber raya sakan...makan tu makan nie,sampai la kami saudara mara
bercerita tentang PASAL lemang.AL kisahnya berlaku di kedah seorg ibu mengandung,teringin la sangat
nak makan lemang,jadi si suami pun beli la lemang yg sudah dibakar, lalu si isteri tadi pun makanla dengan sedapnye lemang yg panas dan berlemak tu,dengan tiba-tiba,
si isteri tadi rebah,si suami pun terkejut kenapa jadi begitu??.....lantas mereka pun buka lemang yg di makan oleh si isteri tadi alangkah terkejutnya si suami ada seekor ular di dalam buluh lemang tu,ular tu dah mati terbakar dengan pulut tu....kesian sungguh mereka,namun ajal maut semuanya di tangan tuhan dah di
takdirkan si isteri tadi meninggal di situ, sebab termakan bisa ular yang beracun....Jadi jesteru itu,saya merayu pada peniaga2 lemang tolong la basuh dahulu buluh sebelum buat lemang dan pastikan daun pisang yg sudah diletakkan didalam buluh tu  PASTIKAN tiada benda2 yg lain duduk di dalam buluh tersebut dan selamat untuk dimak…

Hasliynda-Umairah Beauty: JAKEL LELONG KAIN&BAJU....

Hasliynda-Umairah Beauty: JAKEL LELONG KAIN&BAJU....: SEMALAM PERGI JEKAL LAST SHOPPING.... TAK SANGKA DPT BELI BAJU MELAYU AARON AZIZ DENGAN HARGA RM150 SEPSG SIAP DGN SAMPIN LAGI...BAJU...

JAKEL LELONG KAIN&BAJU....

Image
SEMALAM PERGI JEKAL LAST SHOPPING.... TAK SANGKA DPT BELI BAJU MELAYU AARON AZIZ DENGAN HARGA RM150 SEPSG SIAP DGN SAMPIN LAGI...BAJU KURUNG SEMURAH RM80 SEPSG DEPA LELONG KAIN & BAJU KATANYA NAK HABISKAN STOCK SEMPANA RAYA TAHUN NIE.... HARI INI LAST DAY SAMPAI JAM 6 PETANG, LEPAS NIE JAKEL TUTUP 5 HARI,ADA SAPE2 NAK GIE LAST SHOPPING BOLE LA PERGI KE JAKEL SHAH ALAM... SEMPENA DIAKHIR RAMADAN NIE....AMPUN MAAF DIPINTA ANDAI ADA TERLAJAK BERBICARA TANPA DISEDARI.... SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN